Nya Kawasasaki ER-6n 2012 – Sveriges mest sålda MC


Sveriges mest köpta motorcykel!Inför 2012 har Kawasakis och Sveriges storsäljare Kawasaki ER-6n uppdaterats ordentligt. Modellen har till 2012 fått ökad motorprestanda, ny smidigare ram, mer komfortabel sadel och en ny design. 

Sveriges mest sålda motorcykel de fem senaste åren

Kawasaki ER-6n introducerades på den svenska marknaden 2006 och blev en succé direkt. Från 2007 och framåt så har ER-6n sålt mest av alla motorcyklar i Sverige. Ingen blir förvånad om så även blir fallet 2012, då Kawasaki gjort många fina förändringar till nästa år samtidigt som priset fortfarande är pressat. Sedan 2006 har ER-6n sålts i inte mindre än över 60 000 exemplar, vilket är en imponerande siffra i Sverige!


Vad på ER-6n är uppdaterat till 2012?

Till nästa år så har Kawasaki gjort många roliga förändringar, som gjort ER6n till en ännu roligare och skönare hoj att köra! Några av de förbättringar som har gjorts enligt Kawasaki:

  • Bättre acceleration
  • Effektkurva med sin bästa prestanda i låg- och mellanregister, med få toppar och dalar
  • Bättre vridmoment i det lägre varvtalsområdet
  • Ny perimeterram av högvärdigt stål som ger en bekväm hantering
  • Vassare, aggresivare kåpor och kompaktare chassi
  • Ny sadel som erbjuder en markant förbättrad komfort och större rörelsefrihet
  • Mer lättavläste instrument på instrumentpanelen
  • Lätt och kompakt ABS-broms enligt den senaste tekniken

Vad kommer nästa års Kawasaki ER-6n att kosta?

Enligt Kawasaki så kommer Kawasaki ER6n fortsätta att vara riktigt prisvärd och kosta 70 000 kr att köpa i ABS-broms modellen, vilken är standard i Sverige. Er-6n kommer att börja säljas efter nyår.

3 tankar kring ”Nya Kawasasaki ER-6n 2012 – Sveriges mest sålda MC

  1. Pingback: - Motorcykelbloggen

  2. Pingback: Köpa motorcykel? Sporthoj – Del 1 - Motorcykelbloggen

  3. Niklas

    Hej! Jag har köpt en Kawasaki ER6n -07. Just nu är den en Tung-Mc men skall strypa den till mellan, så därför har jag några frågor.
    Måste man strypa den hos en mc-firma så man får papper på att det är korrekt gjort eller kan man göra det själv?
    Vilket är lättaste sättet att strypa den på? En plugg eller fixa nått med gasvajern?
    Vilket bolag är den billigast att försäkra den hos?
    Och sist, är det något mer jag skall tänka på med denna motorcykel?
    Mvh//Niklas

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *